Project
Provenienzbericht zu Couture, Portrait de jeune femme assise / Portrait einer sitzenden jungen Frau, Lost Art-ID: 478471
Project-ID
BG478471
Permanent URL
Basic information
Project class
Gurlitt Provenance Research
Research report and other sources
The content of the final reports is the responsibility of the grantees; final reports are not subject to editorial processing by the German Lost Art Foundation.
Provenienzbericht zu Couture, Portrait de jeune femme assise / Portrait einer sitzenden jungen Frau, Lost Art-ID: 478471
Abschlussbericht Kunstfund Gurlitt, Ines Rotermund-Reynard, 29.09.2017.
Object record excerpt Couture, Portrait de jeune femme assise / Portrait einer sitzenden jungen Frau, Lost Art-ID: 478471
© Task Force Schwabinger Art Trove / updated by Gurlitt Provenance Research Project, 22.03.2019
Abschlussvermerk Couture, Portrait de jeune femme assise / Portrait einer sitzenden jungen Frau, Lost Art-ID: 478471
© Gurlitt Provenance Research Project, 23.10.2017
Related projects
- Project reference
Related content
Person/Corporate bodies
- Verweist aufGerard, Raphaël
- Verweist aufBretty, Béatrice
- Verweist aufGeorges-Mandel, Claude
- Verweist auf
- Verweist aufSchoeller, André
- Verweist aufDeutsche Botschaft
- Verweist auf
- Verweist auf
Events
Physical objects
- Forschungsgegenstand
Archival sources
- Verweist auf
Literatur & digital content
- Verweist aufColigny, Charles. “Pastels littéraires. Thomas Couture,” pp. 217–221. In: L’Artiste, vol. IX, no. 10, 1 June 1860.
- Verweist aufCouture, Thomas. Méthode et entretiens d'atelier. Paris, 1867.
- Verweist aufThomas Couture. Exh. cat., Palais de l’industrie, Paris 1880.
- Verweist aufExposition des œuvres de Thomas Couture. Exh. cat., Galerie Levesque, Paris, June–July 1913.
- Verweist aufCouture Ausstellung. Exh. cat., Galerie Heinemann, Munich, 1913.
- Verweist aufEine Gemäldesammlung aus süddeutschem Fürstenbesitz. Auct. cat., Paul Graupe, Berlin, 22–24 September 1930.
- Verweist aufBertauts-Couture, Georges. Thomas Couture: sa vie, son œuvre, son caractère, ses idées, sa méthode. Paris: Le Garrec, 1932.
- Verweist aufBoime, Albert, and Robert Henning, eds. Enrollment of the volunteers: Thomas Couture and the painting of history. Exh. cat., Museum of Fine Arts Springfield, Mass., and Detroit Institute of Arts, 1 July–2 November 1980.
- Verweist aufBoime, Albert. Thomas Couture and the Eclectic Vision. New Haven: Yale University, 1980.
- Verweist aufWhiteley, Linda. “Art et commerce d'art en France avant l'époque impressionniste,” pp. 65–76. In: Romantisme, vol. 13, no. 40, 1983.
- Verweist aufThomas Couture: Souper à la Maison d' Or. Jules Desfossé (= Cahier Thomas Couture 1). Exh. cat., Musée de l’Hotel de Vermandois, Senlis, 12 December 1998–9 March 1999.
- Verweist aufOttinger, Bénédicte. Thomas Couture: Portraits d’une époque (Cahier Thomas Couture 2). Paris: Somogy, 2003.
- Verweist aufDesprairies, Cécile, Ville lumière, années noires. Les lieux de Paris de la Collaboration, Editions Denoël, Paris 2008.
- Verweist aufFavreau, Bertrand, Georges Mandel ou la passion de la République 1885-1944, Fayard, 1996.